Kärleken är vacker

Fredag. Anna bloggar.

Idag fick jag besök av ett transpar från södra Sverige.

De hade rest skapligt sträcka väg för att komma till Centrum för alla.

Jag förespråkar fri kärlek. Jag hävdar bestämt att det är den enskilda individens rätt att älska vem en än väljer att älska. Oavsett vem vi är eller var vi än kommer ifrån.


De vill skaffa barn. Egna biologiska barn. Vi diskuterade länge möjligheterna och jag förklarade cykeln och när det är som störst chans för transmannen att bli gravid.


Jag förklarade att det är professionen som måste behandla det som kommer att bli ett ärende för den som ska hjälpa dem inom sjukvården.

Vi diskuterade olika vägar och scenarion som kan uppstå efter vägen.

Vi gick igenom hela flödet från remisser , hälsoundersökningar till befruktning.

Vi pratade mycket om känslomässig inställning till och funderingar kring.

Längtan. Oro. Tid.

Vi pratade även generellt om hur det är att leva som transperson 2016. Vad de möter ute i samhället och hur utsatt transkvinnan ofta är och hur hon upplever sin omgivning. Både när det gäller grova kränkningar och övergrepp.

Jag bokade in tid för dem hos vår jurist som har stor HBTQ kompetens. 

Frågan många säkert undrar över ..
Varför kommer det så många människor till mig med så många olika frågor i så många olika flöden?

Svar: jag tar deras liv på största allvar och jag förmedlar kontakten till de professioner de vill åt då nätverket jag sitter på är mycket brett och mycket stort.

Centrum för alla agerar många gånger som spindeln i nätet för oerhört många människor.

Och. Vi jobbar för alla människors lika värde.

Jag fick långa, innerliga och varma kramar av båda två innan de lämnade mitt kontor.

Jag tänker på hur vacker kärleken är, att den alltid hittar hem & att det är så fint att få ta del av så starka känslor.
 
En vanlig dag passerar på Centrum för alla. Mångfaldens hus.

Jag känner glädje. Stor glädje. Tacksamhet för att jag får lära känna så många människor med så oerhört stora hjärtan.

Länge leve kärleken! ❤️



Kommentera här: